Elokuva-aiheisia unia (ja unista muutenkin).

Tietokilpaluja ja mielipidekyselyjä vapaamuotoisista aiheista.
Tina DeMona
HOHDOKAS
HOHDOKAS

Re: Elokuva-aiheisia unia (ja unista muutenkin).

Post by Tina DeMona »

Tämä ei suoranaisesti liity elokuviin, mitä nyt ehkä sen verran että San Franciscossa seikkailin viime yönä, jossa en siis tosiaan ole oikeassa maailmassa ikinä vieraillut muuta kuin filmien välityksellä. Jollakin hämärällä yliopistoporukalla siellä olimme, ja vieläpä kovasti jumissa kyseisessä paikassa.

San Franciscosta nimittäin pääsee pois vain yhdellä lentokoneella päivässä, ja lentoasemalle lähtee vain yksi bussi, myöskin kerran päivässä. Bussipysäkki on tällaisen jumalattoman korkean mäen huipulla, ja nyt jo parina päivänä oltiin liian myöhään liikenteessä. Tänään sitten päätettiin oikein joukolla keretä vaikka väkisin... tosin ensin kyllä oli ihan pakko pyörähtää aamiaiselle McDonald'siin, joka oli samaisen mäen alapäässä.

Siellä sitten tilasin jonkun perusaterian ja neljä kappaletta kananuggetteja. Tyyppi löi minulle kouraan 12 nugetin boksin ja sanoi, että tuo sitten loput takaisin, kun ei meillä just nyt ole niitä vain neljän nugetin pakkauksia. Tämä kun on Amerikka ja kaikki on läskejä. Vinkkasi vielä silmäänsä ripaten että eipä kyllä syyttäisi minua, jos vetäisin ne ylimääräisetkin salaa naamariini, kun ei sitä kukaan jouda valvomaan kuitenkaan.

Muutkin saivat sapuskansa ja sitten mentiin terassille istuskelemaan, sopivasti tätä mäkeä ylös johtavaa tietä vastapäätä. Siellä oli myös jotain porukkaa, jonka kanssa oli ollut kränää aiemmin - tämä mahdollisesti viittasi johonkin toiseen uneen samana yönä. Sitä draamaa siinä sitten keskenämme puitiin ja vähän kyräiltiin pöytien välillä. Meinasi se syöminenkin siinä sitten ihan vallan unohtua, mutta kun lopulta olin saanut hampurilaiseni mutusteltua nostin katseeni, ja kaikki kaverini olivatkin kaikonneet paikalta. Samassa näin kuinka sitä mäkeä ylös ajoi sellainen lyhyempi bussi: tämä oli paha merkki, koska se lyhyt bussi lähti aina paria minuuttia ennen sitä lentokentälle vievää, pitempää bussia.

Minulla oli kuitenkin yhä nälkä joten koppasin nuggetit ja ranskalaiset mukaani kiirehtiäkseni pysäkille. Siinä vaiheessa joku henkilökunnan jäsen tuli ja sanoi ettei voi päästää minua menemään ranskalaisineni. Ne olivat nimittäin jonkun työntekijän itselleen lounaaksi valmistamat banaaniranskalaiset, ja koska McDonald'sin ruokalistalta ei sellaisia löydy, olisi väärää mainontaa, jos minä kulkisin sellaisten kanssa lafkan kääreisiin kiedottuna. Minä siinä sitten argumentoin että on nälkä, en taatusti ala odotella mitään uusia ranskalaisia enää, bussi lähtee kohta ja minä olen nämä maksanut. Ja koska näyttävät ihan tavallisislta ranskalaisilta, voin vannoa ja vakuuttaa että en kerro kellekkään niiden olevan jotain kummallisia ihme viritelmiä. Tämä tuntui lopulta menevän perille ja pääsin lähtemään.

Yritin kivuta mäkeä ylös niin nopeasti kuin pääsin, mutta se jyrkkeni jyrkkenemistään kunnes oli lopulta pystyjyrkkä kallioseinämä, mitä pitkin kulki kuitenkin jalkakäytävä. Ja tähän sitten heräsin. Ja nyt tekee mieli ranskalaisia.
--- Amal shufar, at rrug ---
Tina DeMona
HOHDOKAS
HOHDOKAS

Re: Elokuva-aiheisia unia (ja unista muutenkin).

Post by Tina DeMona »

Tulipa mieleeni: näin taas tyhmää unta viime yönä!

Olin rehtorina jonkinlaisessa Harry Potter -yms. magiakoulussa. Tai ehkä se tuli siitä, että olen nyt lukenut kaksi ensimmäistä Ursula Le Guinnin klassikoiksikin luonnehdittua Maameren Tarinat -kirjaa tässä lähikuukausina, ja ekassa niistä oli kanssa joku vastaava opinahjo. Mutta kuitenkin, oli pitkä parta ja kunnon velhokaavut ja kaikki, ja se mesta oli tietysti sellainen holtiton linna niinkuin voi kuvitellakin.

Sitten eräänä yönä kuulen koputusta ulko-ovelta ja menen katsomaan, kuka siellä on. No, siellä on väkeä jostain toisesta magiakoulusta, jotka kertoo tulleensa Pahuuden Pahavoimien hyökkäyksen kohteeksi ja ovat siksi tulleet apua vinkumaan. Niillä on mukanaan valtava luurankoarmeija, mutta se on niille kuulemma ihan normaalia.

No, minä pyysin tyypit sisään ja käskin mennä hakemaan keittiöstä ruokaa, kun matka lieni varmaan pitkä ja raskas. Itse lähdin samalla nousemaan valtavan eteishallin portaita ylös kohti omaa makukamaritorniani jonne olisin asettunut levolle. Vaan päästessäni sinne ylätasanteelle näin kuinka oman kouluni oppilaat hyökkäsivät näiden uusien tyyppien kimppuun. Niillä kun oli ne luurangot, niin kai niitä sitten automaattisesti pidettiin pahiksina jotka olisivat tunkeutuneet sitten tänne puolestaan. Alkoivat hurjat valopallot ja kipinät lennellä ylt'ympäriinsä.

Minä keräsin kaiken Gandalf-auktoriteettini ja velhokylpytakin helmat hulmuten kajautin sieltä parvekkeelta täydellä Ian McKellen -äänenkäytöllä että: "Calm your tits!" Ja se tuntuikin sitten tehoavan. Ja tästä lähtien olenkin halunnut kuulla McKellenin sanovan tuon täydellä Shakespeare-näyttelijän karismallaan vaikkapa jossakin leffassa.

Toinen uni nyt jo muutaman päivän takaa sitten koski autoa, jonka lavalla kuljetettiin piiloon kaikki kaupungin patsaat ja muistomerkit. Kas kun näin korona-aikana ne voisivat houkutella ihmisiä kerääntymään yhteen sumppuun itseään ihastelemaan.

Kyllä tämä typerä maailma näihin uniinkin huolestuttavasti tunkee.
--- Amal shufar, at rrug ---
Post Reply