The Walking Dead

Keskustelua elokuvien tv-esityksistä ja mielenkiintoisista ohjelmista. Myös vinkit katsomisen arvoisista ohjelmista ovat enemmän kuin toivottavia.
Post Reply
Member-X
Lapset sanovat: "Saatana on herra"

Re: The Walking Dead

Post by Member-X »

Hanskan tv:ssä pitäisi olla spoileritagit. :LOL4:
Image

flimtrick
Kultaloota
Kultaloota

Post by flimtrick »

Invictus wrote:Jätkät on tollaisia lapsellisia nettirunkkareita, jotka ei pysty irtautumaan netistä ollenkaan, vaan kaikki pitää saada heti heti heti. Vaikka WD:n uusin jaksokin tulee samalla viikolla kuin jenkkijakso. Vittu runkkailkaa ja hiplailkaa te vaan ipadejanne kuin jotkut vähä-älyiset!! :timo:
Itse asiassa mä aloitin ensin katsomaan tätä tv:stä mutta joka 10 minuutin välein puskevien mainosten takia luovuin siitä ekan jakson jälkeen. Miten kukaan pystyy katsomaan mitään sarjaa noin...

flimtrick
Kultaloota
Kultaloota

Post by flimtrick »

JariM wrote:
Noin muuten Walking Dead ei ole sinänsä pöllömpi sarja, mutta valitettavasti se kärsii nykyajalle tyypillisestä viasta eli siitä että vituttavat hahmot saavat liikaa ruutuaikaa siinä missä symppikset joutuvat tyytymään sivuosiin.
Mun mielestä tän sarjan suurin ongelma on se että tässä ei yksinkertaisesti ole tarpeeksi kiinnostavia hahmoja. Noiden hahmojen taustoihin ja noiden keskinäisiin suhteisiin ei oikein saada mitään eloa ja mielenkiintoa vaikka sitä ollaan selkeästi yritetty moneen otteeseen. Itse asiassa kaikki vähänkin edes jollain tavalla särmikkäät hahmot näyttää kuolevan tässä pois.

Invictus
Vittuuntunut kirjastotäti

Post by Invictus »

flimtrick wrote:
Invictus wrote:Jätkät on tollaisia lapsellisia nettirunkkareita, jotka ei pysty irtautumaan netistä ollenkaan, vaan kaikki pitää saada heti heti heti. Vaikka WD:n uusin jaksokin tulee samalla viikolla kuin jenkkijakso. Vittu runkkailkaa ja hiplailkaa te vaan ipadejanne kuin jotkut vähä-älyiset!! :timo:
Itse asiassa mä aloitin ensin katsomaan tätä tv:stä mutta joka 10 minuutin välein puskevien mainosten takia luovuin siitä ekan jakson jälkeen. Miten kukaan pystyy katsomaan mitään sarjaa noin...
Ei oo mikään ongelma, kun mainosten ajan surffailee jossain muualla. Ja useimmiten katson boksilta, jolloin mainokset saa hypättyä parissa sekunnissa. Kuka pakottaa tuijottamaan niitä mainoksia?

Ja mitä tulee jaksojen katsomisiin, ei ihmiset ennen nettiaikaakaan välttämättä heti katsoneet uusinta jaksoa, vaan nauhoitettiin kasetille. Hyvin nytkin tallennetaan boksille ja katsotaan myöhemmin. Siksi on ihan järkevää ettei heti seuraavana päivänä paljasteta tuoreimpia juonenkäänteitä, etenkin jos on ihan pakko katsoa netistä jotain vitun jenkkijaksoja. Ei tässä voi muistaa koska joku jenkkijakso on näytetty eikä kiinnostakaan. Tuosta JariM:n kommentista ei voinut ennakoida mitä jaksoa spoilerissa käsitellään. Tuokin kommentti on nähtävästi tullut aika pikaisesti uusimman jenkkijakson jälkeen. Eli tuossa olisi voinut heti mainita ennen spoilereita, että kyseessä ei ole siis viimeisin Suomi-jakso. Ei pitäisi olla nettiuskovaisillekaan vaikea tajuta. Okei, tv-jaksojen kohdalla ei tarvinne pitää pitkää varoaikaa eikä todellakaan sarjojen kohdalla joita ei edes näytetä Suomessa tai niiden näyttäminen on jälkijunassa pahasti. Ja jos joku nyt paljastaa Laura Palmerin murhaajan ilman spoilereita, niin se on ihan sama. Vaikka voihan tuosta asiasta tietämättömiä vielä näilläkin foorumeilla vierailla.

JariM
HOHDOKAS
HOHDOKAS

Post by JariM »

Voin toki vastaisuudessa laittaa paremmat disclaimerit ennen spoileritageja niin ei tule väärinkäsityksiä siitä mistä jaksosta on kyse.
▬▬▬ι═══════════ﺤ

Invictus

Post by Invictus »

JariM wrote:Voin toki vastaisuudessa laittaa paremmat disclaimerit ennen spoileritageja niin ei tule väärinkäsityksiä siitä mistä jaksosta on kyse.
Hyvä, näin pysyy vanhanaikaisetkin systeemeissä mukana!! :pakolaiset:

JakeTheSnake
Sutenöööri
Sutenöööri

Post by JakeTheSnake »

Millointuleeleikkaamatonversiosuomeen :aatu:
I still eat pussy for breakfast...
-Early mornin' Stoned Pimp-
I Gotsta Get Paid

flimtrick
Kultaloota
Kultaloota

Post by flimtrick »

Invictus wrote:
flimtrick wrote:
Ei oo mikään ongelma, kun mainosten ajan surffailee jossain muualla. Ja useimmiten katson boksilta, jolloin mainokset saa hypättyä parissa sekunnissa. Kuka pakottaa tuijottamaan niitä mainoksia?

Ja mitä tulee jaksojen katsomisiin, ei ihmiset ennen nettiaikaakaan välttämättä heti katsoneet uusinta jaksoa, vaan nauhoitettiin kasetille. Hyvin nytkin tallennetaan boksille ja katsotaan myöhemmin. Siksi on ihan järkevää ettei heti seuraavana päivänä paljasteta tuoreimpia juonenkäänteitä, etenkin jos on ihan pakko katsoa netistä jotain vitun jenkkijaksoja. Ei tässä voi muistaa koska joku jenkkijakso on näytetty eikä kiinnostakaan. Tuosta JariM:n kommentista ei voinut ennakoida mitä jaksoa spoilerissa käsitellään. Tuokin kommentti on nähtävästi tullut aika pikaisesti uusimman jenkkijakson jälkeen. Eli tuossa olisi voinut heti mainita ennen spoilereita, että kyseessä ei ole siis viimeisin Suomi-jakso. Ei pitäisi olla nettiuskovaisillekaan vaikea tajuta. Okei, tv-jaksojen kohdalla ei tarvinne pitää pitkää varoaikaa eikä todellakaan sarjojen kohdalla joita ei edes näytetä Suomessa tai niiden näyttäminen on jälkijunassa pahasti. Ja jos joku nyt paljastaa Laura Palmerin murhaajan ilman spoilereita, niin se on ihan sama. Vaikka voihan tuosta asiasta tietämättömiä vielä näilläkin foorumeilla vierailla.
Siis mainokset ei sinällää ole se ongelma vaan se että niitä tulee nykyään niin usein. Joskus oli niin että jos jakso kestää esim. tunnin niin puolessa välissä oli yksi pidempi mainoskatko ja that´s it. Nykyään sarjan alkutekstien jälkeen ehtii tulla pari kohtausta ja sit mainoksiin. Mainoksia on useammin ja ne pätkät on lyhyitä, en mä jaksa koko ajan kusella tai jääkaapilla käydä tai kelata. Ja mainokset voi kelaa no joo mutta mulla ainakin eniten häiritsee se että ei pääsee fiilikseen yhtään kiinni kun se katkaistaan tasaisesti niin lyhyen väliajoin. Vaikka ne mainokset kelaa ni se vituttaa silti kun tarina katkaistaan joka 10min välein...

Niin ja mulla ei edes ole nauhoittavaa digiboxia.

Invictus

Post by Invictus »

Pilkunnussimista mutta kyllä tunnin ohjelmissa on aina ollut kaksi mainostaukoa. En mä sitä kiellä etteikö toi olisi turhaa noi moninaiset mainospätkät mutta WD taitaa olla tällä hetkellä ainut sarja mitä tulee seurattua mainoskanavilta, että sen kanssa voi elää.

JariM
HOHDOKAS
HOHDOKAS

Post by JariM »

Aikaisemmin tosiaan oli kaksi katkoa per tunti ja yksi per puoli tuntia. Jokunen vuosi sittenhän se muuttui. Mainosten yhteiskesto on silti edelleen aikalailla sama.
▬▬▬ι═══════════ﺤ

flimtrick
Kultaloota
Kultaloota

Post by flimtrick »

Joo whatever mutta pointti oli että niitä katkoja on vähintään tuplasti enemmän kuin ennenn, ne on vaan lyhyempiä ja se vituttaa mua ainakin ihan liikaa. Jos mulla on vaihtoehto katsoa sarja ilman mainoksia niin todellakin mä teen sen.

GrimReaper
Lootan jäsen
Lootan jäsen

Post by GrimReaper »

WD oli hyvä ykköskaudella, kakkoskausi oli suurimmaksi osaksi hanurista ja kolmosesta en o katsonu vasta kuin pari alkupään jaksoa viime syksynä.. "Kauhu"sarjoissa tv:n parhaimmistoa tällä hetkellä, mutta Foxin mainosmäärä kiukuttaa sen verran että kolmoskauden dvd-boksin julkaisua odotellessa seuraan mieluummin muita sarjoja mitä on vielä hyllyssä katsomatta.

Juurikin ärsyttävyyteen asti lisääntyneen mainostiheyden vuoksi lopetin sarjojen säännöllisen seuraamisen tv:stä lähes kokonaan joskus pari vuotta sitten. En tosin seuraa niitä netistäkään vaan odottelen mieluummin kiltisti dvd-julkaisua, mitkä monien sarjojen kohdalla usein on kuukausia tai vuosiakin ennen pohjolan dvd-julkaisuja saatavilla esim. brittijulkaisuina, tai no WD:n ykköskaudesta piti hommata jenkkiboksi että sai leikkaamattomana ja siinä oli mukana bonuksena mainio mustavalkoversio pilottijaksosta (sama kikka minkä Darabont teki keskinkertaiselle The Mist-leffallekin) ja se toimikin värillistä paremmin.

Vaikka mainosten kokonaiskesto onkin pysynyt sarjoissa lähes samana niin leffoissa se kokonaismääräkin on lisääntynyt; ennen prime time -aikaan näytettävissä 1,5 tunnin leffoissa oli n. 20 minuuttia mainoksia kun nykyisin jopa 30 minuuttia ja pidemmissä leffoissa sitäkin enemmän. Edelleen tosin ensimmäistä taukoa saa odotella yllättävänkin kauan, jolloin mainostauoista tulee pidempiä.

Wagner: Anna rahaa.
Viivi: Ai kapakkailtaan?
Wagner: Raha on kuin lanta: siitä ei ole hyötyä, jos sitä ei levitä.
Viivi: Hmp.
Viivi: Mihin sinä nyt?
Wagner: Maataloushommiin.

flimtrick
Kultaloota
Kultaloota

Post by flimtrick »

GrimReaper wrote:
Vaikka mainosten kokonaiskesto onkin pysynyt sarjoissa lähes samana niin leffoissa se kokonaismääräkin on lisääntynyt; ennen prime time -aikaan näytettävissä 1,5 tunnin leffoissa oli n. 20 minuuttia mainoksia kun nykyisin jopa 30 minuuttia ja pidemmissä leffoissa sitäkin enemmän. Edelleen tosin ensimmäistä taukoa saa odotella yllättävänkin kauan, jolloin mainostauoista tulee pidempiä.
Mä olen lopettanut myös elokuvien katselun mainoskavilta juuri tämän muutoksen jälkeen. Tosiaan alusta leffoja saa kattoa pitkään rauhassa koska se on taktisesti tehty juuri niin että ensimmäistä mainoskatkoa pitkitetään koska katsoja pitää saada koukutettua elokuvaan. Sitten kun leffaa ei voi enää jättää kesken niin viimeisen kolmanneksen aikana sit niitä mainoksia paukutetaan ihan joka väliin. Pää hajoo jos yrittää kattoo nykyään elokuvaa mainoskanavilta...

Invictus

Post by Invictus »

flimtrick wrote:Joo whatever mutta pointti oli että niitä katkoja on vähintään tuplasti enemmän kuin ennenn,n.
Ei ole, kun yksi enemmän!!

Noissa elokuvissa ärsyttää toi mainoskatkosten viljely enemmän itseäkin. Jos tv-sarjoissa on aika helppo sijoittaa mainoskatko, niin leffoissa niitä pistetään ihan miten sattuu kesken kohtausten. Tai sitten lopussa viisi minuuttia ennen lopputekstejä vielä yksi katko.

Member-X

Post by Member-X »

Tallentakaa boksille ja skipatkaa mainokset.
Image

Post Reply